سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
منتخب دیگران پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۱۴:۳۳

نیاز به موتورهای توسعه برای تامین مالی در صنایع دریایی

باشگاه خبری فراساحل: حسین فاضل در چهارمین نشست تخصصی صنایع‌دریایی اظهار کرد: پروژه‌های دریایی با توجه به میزان سود و بازگشت سرمایه  اولیه برای تامین تسهیلات مالی نیاز به طبقه‌بندی مناسب دارند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین نیوز، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در چهارمین نشست تخصصی صنایع‌ دریایی  با موضوع روش‌ها و مشکلات مالی در صنایع دریای در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  طی سخنانی  ضمن اظهار  این نکته که حوزه دریا به عنوان یکی از صنایع مادر در دنیا شناخته شده و نیاز به توجه ویژه ازسوی مسئولین دارد افزود: برای تخصیص تسهیلات مالی پروژه‌های دریایی نیاز به دسته‌بندی این پروژه‌ها براساس میزان بازگشت سرمایه و نرخ سود دهی داریم.

حسین فاضل با بیان این نکته افزود اصولا پروژه‌های دریایی از حیث تامین مالی می‌توانند به سه دسته تقسیم شوند. دسته اول پروژه‌هایی هستند که بازگشت سرمایه خوبی دارند، نظیر سکوهای حفاری و تامین  مالی آنها می‌تواند از روش‌های مختلف نظیر بورس صورت پذیرد. دسته دوم پروژه‌هایی هستند که بازگشت سرمایه نسبتا خوبی دارند و نیاز به تسهیلات مالی کمتری دارند نظیر حوزه تعمیرات که صندوق توسعه دریایی نگاه ویژه‌ای به آن دارد و دسته سوم که  بازگشت سرمایه در آنها  بلندمدت‌تر است و بحث تامین مالی در آن پروژه‌ها مطرح نیست بلکه  نیاز به حمایت در آنها مطرح است و باید مدل‌‌های مختلف حمایت دولتی برای آنها در نظر گرفته شود. وی در ادامه افزود با مطالعه کشورهای توسه یافته در بحث دریا به این نتیجه رسیدیم  که وجود موتورهای توسعه می‌تواند زنجیره‌های لازم برای رشد و تکامل را ایجاد کند. تشکیل هلدینگ‌های دریایی می‌تواند به عنوان یکی از این راه‌حل‌ها مطرح گردد .ایشان بیان نمود با ایجاد این هلدینگ‌ها  تعامل بهتری میان کشتی‌سازها و کشتیران‌ها صورت می‌گیرد و خود به خود تسهیلات مالی نیز به خوبی در نظر گرفته می‌شود.



  کد خبر : 299
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :